Duyuru Detayı Sayfası

2023-24 AKADEMİK YILI KA171 PERSONEL HAREKETLİLİĞİ BAŞVURULARI

ERASMUS+ KA171 ULUSLARARASI KREDİ HAREKETLİLİĞİ

2022-1-TR01-KA171-HED-000080150 PROJESİ

GİDEN PERSONEL DERS VERME VE EĞİTİM ALMA BAŞVURU DUYURUSU

Çankırı Karatekin Üniversitesi Erasmus Kurum Koordinatörlüğü Erasmus+ KA171 (Programla İlişkili Olmayan Üçüncü Ülkeler) Personel Hareketliliği ilanına çıkmış bulunmaktadır.

İLAN TARİHİ:                   02 EKİM 2023

SON BAŞVURU TARİHİ: 22 EKİM 2023 (Saat 23.59’a kadar)

Başvuru ekranına https://erasmusbasvuru.ua.gov.tr/  adresinden ulaşabilirsiniz.

Teknik Destek için:

Mehmet Ali DEMİR---Dâhili: 7652/6355

BAŞVURU ŞARTLARI

  • Çankırı Karatekin Üniversitesi personeli (akademik ve idari) olmak,
  • Merkezi yabancı dil sınavlarından (veya 06.04.2021 tarihli ÖSYM Uluslararası Yabancı Dil Sınavlarının Eşdeğerlikleri Dokümanında belirtilen bu sınavlara eşdeğer sayılan uluslararası yabancı dil sınavlarından herhangi birinden), (Doktorasını yurtdışında yapanların veya yurtiçi yüzde yüz İngilizce programlarından mezun olanların 2000 yılı öncesi dil puanları da kabul edilecektir.)
    (Başvuruda istenen yabancı dil puanı İngilizce olup yalnızca İslami İlimler Fakültesi akademik personeli Arapça dil puanı ile başvurabilecektir.)
  • Ders verme hareketliliğine başvuran personel için en az 65 puana sahip olmak,
  • Eğitim alma hareketliliğine başvuran personel için en az 50 puana sahip olmak.

TANIMLAR

Personel Hareketliliği Faaliyetleri

Personel Hareketliliği faaliyeti 2 şekilde gerçekleştirilebilmektedir:

  1. Personel Ders Verme Hareketliliği - Staff Mobility for Teaching Assignments (STA)
  2. Personel Eğitim Alma Hareketliliği - Staff Mobility for Staff Training (STT)

Personel Ders Verme Hareketliliği

Personel ders verme hareketliliği Türkiye’de ECHE sahibi bir yükseköğretim kurumunda ders vermekle yükümlü olan bir personelin, Programla İlişkili Olmayan Üçüncü Ülkedeki bir yükseköğretim kurumunda veya Programla İlişkili Olmayan Üçüncü Ülkedeki bir yükseköğretim kurumunda ders vermekle yükümlü olan bir personelin Türkiye’de ECHE sahibi bir yükseköğretim kurumunda öğrencilere ders vermesine ve ders vermeye ilişkin olarak karşı kurumla ortaklaşa akademik/eğitsel faaliyetler gerçekleştirmesine imkân sağlayan faaliyet alanıdır. İlave olarak, Programla İlişkili Olmayan Üçüncü bir ülkedeki yükseköğretim kurumunun Programla İlişkili Ülkedeki işletmelerden ve Programla İlişkili Ülkedeki yükseköğretim kurumunun Programla İlişkili Olmayan Üçüncü bir ülkedeki işletmelerden ders vermek üzere personel davet etmesi mümkündür.

 

Erasmus Ders Verme Hareketliliği Hedefleri:

  • Hareketlilik programına katılamayan öğrencilere farklı ülkelerdeki yükseköğretim kurumlarının akademik personelinin bilgi ve deneyiminden faydalanma imkânı vermek,
  • Pedagojik yöntemler konusunda uzmanlık ve deneyim değişimini teşvik etmek,
  • Yükseköğretim kurumlarına sundukları derslerin çeşit ve içeriğini genişletme ve zenginleştirme konusunda destek olmak.

 

Personel Ders Verme Hareketliliği için Asgarî ve Azamî Süreler

Personel ders verme hareketliliği için faaliyet süresi, seyahat hariç en az ardışık 5 gün ve en fazla 2 ay olarak belirlenmiştir. Bununla birlikte, faaliyetin geçerli bir faaliyet olarak değerlendirilebilmesi için en az 8 ders saati ders verilmesi zorunludur. Faaliyetin 1 haftadan uzun gerçekleştiği durumlarda, verilmesi gereken zorunlu ders saatinin süre ile orantılı olarak artması gerekmektedir. (Örneğin, 1 hafta sürecek bir faaliyette 8 saat ders verilmesi zorunlu olduğundan, 2 hafta sürecek bir faaliyette en az 16 saat ders verilmesi zorunludur).

Ders verme ve eğitim alma faaliyetinin bir arada gerçekleştirildiği durumlarda, asgari ders verme süresi bir hafta ya da kısa süreli faaliyetler için 4 saattir. İşletmelerden ders vermek üzere davet edilen personel için faaliyet süresi en az 5 gündür ve asgari ders verme saati koşulu bulunmamaktadır.

Personel ders verme hareketliliğinde, katılım sertifikasında yararlanıcının mücbir sebep dışında 5 günden az süre ile faaliyet gerçekleştirdiği ve/veya vermesi gerekenden daha az saat ders verdiğinin görüldüğü durumlarda, faaliyet geçersiz kabul edilir ve yararlanıcıya herhangi bir hibe ödemesi yapılmaz.

Mücbir sebebin belgelendirilebilmesi şartıyla, asgari sürenin tamamlanamadığı faaliyetler kabul edilir; kalınan süre karşılığı hibe verilir ve seyahat masrafları mesafe hesaplayıcıya bağlı kalınarak ödenir. Bir olay ya da durum, mücbir sebep sayılmadan önce Merkez ile iletişime geçilmelidir.

Personel ders verme faaliyeti gün tabanlı bir faaliyettir ve sadece ders verme faaliyeti ile ilgili faaliyet gerçekleştirilen günler (ve üniversitenin kararına bağlı olarak, seyahat günleri için) için hibe ödemesi yapılır. Bu nedenle Personel Ders Verme Hareketliliği Anlaşmasında (Staff Mobility For Teaching - Mobility Agreement) ders verme programının gün bazında belirtilmesi gerekmektedir.

Erasmus Eğitim Alma Hareketliliği Kapsamı:

Personel Eğitim Alma Hareketliliği

Personel eğitim alma hareketliliği Türkiye’de ECHE sahibi bir yükseköğretim kurumunda istihdam edilmiş herhangi bir personelin, Programla İlişkili Olmayan Üçüncü Ülkelerin birinde bir yükseköğretim kurumunda eğitim almasına veya Programla İlişkili Olmayan Üçüncü Ülkedeki bir yükseköğretim kurumunda istihdam edilmiş personelin Türkiye’de bir yükseköğretim kurumunda ya da işletmede eğitim almasına imkân sağlayan faaliyet alanıdır. Bu faaliyet kapsamında kişinin mevcut işi ile ilgili konularda sahip olduğu becerileri geliştirmek üzere çeşitli eğitimler (işbaşı eğitimleri, gözlem süreçleri gibi) alması mümkündür. Konferans katılımları personel eğitim alma faaliyeti kapsamında uygun faaliyet olarak değerlendirilmemektedir. Personel eğitim alma hareketliliği kapsamında, Türkiye’de yerleşik ECHE sahibi bir yükseköğretim kurumunda istihdam edilmiş personelin, eğitim almak üzere Programla İlişkili Olmayan Üçüncü ülkede bir işletmeye gidebilmesi mümkün değildir.

Erasmus Eğitim Alma Hareketliliği Hedefleri:

  • Hareketlilik programına katılamayan öğrencilere farklı ülkelerdeki yükseköğretim kurumlarının akademik personelinin bilgi ve deneyiminden faydalanma imkânı vermek,
  • Pedagojik yöntemler konusunda uzmanlık ve deneyim değişimini teşvik etmek,
  • Eğitim Alma hareketliliğinin amacı faydalanan kişilerin farklı bir kurumun deneyim/iyi uygulamalarını öğrenmelerine ve mevcut işleri için gerekli becerileri geliştirmelerine imkân vermektir. Temel faaliyetler iş başı eğitim programı, çalışma ziyaretleri, kısa görevlendirmeler vs. olabilir.

Personel Eğitim Alma Hareketliliği için Asgarî ve Azamî Süreler

Personel eğitim alma hareketliliği için faaliyet süresi seyahat hariç en az ardışık 5 gün, en fazla 2 ay olarak belirlenmiştir.

Personel eğitim alma hareketliliğinde, katılım sertifikasında yararlanıcının mücbir sebep dışında 5 günden az süre ile faaliyet gerçekleştirdiğinin görüldüğü durumlarda, faaliyet geçersiz kabul edilir ve yararlanıcıya herhangi bir hibe ödemesi yapılmaz.

Mücbir sebebin belgelendirilebilmesi şartıyla, asgari sürenin tamamlanamadığı faaliyetler kabul edilir; kalınan süre karşılığı hibe verilir ve seyahat masrafları mesafe hesaplayıcıya bağlı kalınarak ödenir. Bir olay ya da durum, mücbir sebep sayılmadan önce Merkez ile iletişime geçilmelidir.

Personel eğitim alma faaliyeti gün tabanlı bir faaliyettir ve sadece ders eğitim alma faaliyeti ile ilgili faaliyet gerçekleştirilen günler (ve üniversitenin kararına bağlı olarak, seyahat günleri için) için hibe ödemesi yapılır. Bu nedenle Personel Eğitim Alma Hareketliliği Anlaşmasında (Staff Mobility For Training - Mobility Agreement) eğitim alma programının gün bazında belirtilmesi gerekmektedir.

Personel Hareketliliğinde Süreler

  1. Faaliyetler Avrupa Komisyonu tarafından belirlenen asgarî ve azamî sürelere uygun olarak gerçekleştirilir.
  2. Personel hareketliliği faaliyetleri, Merkez’le imzalanan sözleşmenin bitiş tarihinden sonraya sarkamaz.

Personel Hareketliliğinde Özel Durumlar

Personel hareketliliği, ders verme faaliyeti eğitim alma faaliyetiyle birleştirilerek gerçekleştirilebilir. Bu kombinasyon, bütün olarak bir ders verme faaliyeti olarak değerlendirilir Yararlanıcı Modülüne (BM) Ders Verme faaliyeti olarak raporlanır. Ders verme ya da eğitim alma faaliyeti aynı ülkede birden fazla ev sahibi kurum/kuruluşta gerçekleştirilebilir. Bu durum asgari faaliyet süresinin uygulandığı tek bir ders verme ya da eğitim alma faaliyeti olarak değerlendirilir.

 

NOT: Eğitim alma ve ders verme hareketliliğinde 5 iş günü esastır. Hareketliliğin 5 iş gününden önce tamamlanıp yurda dönüş yapılması durumunda hibenin tamamı personelden geri alınacaktır!

NOT: Faaliyetin geçerli bir faaliyet olarak değerlendirilebilmesi için en az 8 ders saati ders verilmesi zorunludur. ÇAKÜ Rektörlüğü personel ders verme hareketliliği için faaliyet süresini 10 saat olarak önermektedir.

NOT: Erasmus Koordinatörlüğümüze hareketlilikten sonra e-devlet üzerinden alınacak yurda giriş-çıkış belgesinin teslim edilmesi gerekmektedir.

NOT: Asıl olarak seçildikten sonra personelin hareketlilikten vazgeçmesi için son başvuru tarihi 31 Ocak 2024’tür. Feragat için personelin Erasmus Koordinatörlüğüne e-posta ile bilgi vermesi gerekmektedir. Belirtilen tarihten sonra yapılan feragat başvurularında personelin bir sonraki başvurusunda puanı eksiltilecektir.

NOT: Asıl olarak seçilen personelin belgelerini tamamlaması için belirtilen son tarih 31 OCAK 2024’tür. Bu tarihten sonra belgelerini tamamlayan ya da belgelerini Erasmus koordinatörlüğümüze teslim etmeyen personelin yerine yedek listedeki personel hareketliliğe hak kazanacaktır.

NOT: Hareketliliği gerçekleştiren personelin yurda dönüş sonrası, gerçekleştirdiği faaliyet hakkında birim/bölüm/fakülte/üniversite içerisinde 15-20 dakikalık bir sunum gerçekleştirmesi gerekmektedir. Ders verme hareketliliğine ve eğitim alma hareketliliğine katılan personel dönüş sonrası faaliyetleri hakkında (ders verdiğini ya da eğitim aldığını) kanıtlayıcı fotoğraflar sunmak gereklidir.

İtiraz Süreci

Sonuçlar açıklandıktan sonra 3 iş günü içerisinde yapılacak olan itirazlar e-posta ile koordinatörlüğümüze değil, EBYS sistemi üzerinden Genel Sekreterlik Makamı’na yazılı olarak yapılacaktır. Genel sekreterlik makamı itiraz dilekçesini komisyona iletecek ve Komisyon itirazları değerlendirecektir.

Bu tarihlerde yapılacak olarak itirazlar nedeniyle asil ve yedeklerin durumunda değişiklikler olabilir. Bu nedenle süreci ve başvurunuzun durumunu dikkatle takip etmenizi rica ediyoruz.

Bu tarihten sonra yapılacak itirazlar dikkate alınmayacak ve listemiz son ve geçerli halini alacaktır. 

Zamanında itiraz edilmemiş ve sehven oluşmuş yanlış veya eksik puanlamadan bu tarih itibari ile ofisimiz sorumluluk kabul etmeyecektir.

Toplam Kontenjan ve Detaylı Kontenjan Bilgileri

HAREKETLİLİK TÜRÜ

KONTENJAN

Personel Ders Verme Hareketliliği

25

Personel Eğitim Alma Hareketliliği

10

Anlaşmalı Ülke

Anlaşmalı Üniversite

Öncelikli Alanlar

Kontenjan1 2

Hibe (Avro), (Bireysel Destek+ Seyahat)

Ders Verme

Eğitim Alma

A.B.D.

Oregon State University

Orman Mühendisliği

2

0

1080+1500

Arnavutluk

University Of Tirana

Biyoloji, Fizik, Kimya, Bilgisayar Müh., Bilg. Programcılığı

1

0

900+275

Bosna Hersek

University of Zenica 

Türk Dili ve Edebiyatı, İktisat

1

0

900+275

Fas

International University of Rabat

Bilgisayar Müh., Elektrik Elektronik Müh., Bilg. Programcılığı, Elektrik, Elektronik Haberleşme Teknolojisi, Elektronik Teknolojisi, Kontrol ve Otomasyon.

1

0

900+530

Filistin

Al-Quds Open University

İslami İlimler, Bilgi ve belge yönetimi.

1

0

900+275

Cezayir

University Dr. Tahar Moulay of Saida

Kimya, Biyoloji, Fizik, Tarih, Felsefe, Psikoloji, Sinema TV, Tekstil ve Moda Tasarım, Resim, Seramik.

1

0

900+360

Azerbaycan

Nakhchıvan State University

Tarih, İktisat

1

0

900+275

Türkmenistan

Turkmen State Institute Of Culture

Bilgi ve Belge Yönetimi

1

0

1260+360

Belarus

Belarus State Economic University

İktisat, İşletme, Hukuk, Finans ve Bankacılık, Uluslararası Ticaret ve Finansman, Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri, Adalet.

1

0

900+275

Gürcistan

Ivane Javakhishvili Tbilisi State University

İktisat, işletme, tarih, psikoloji, turizm

1

0

900+275

Moldova

Institutia Invatamint Universitateade Stat Din Comrat

Psikoloji, Yabancı Dil, İktisat, Hukuk, Adalet

1

0

900+275

Panama

Universidad Tecnológica de Panamá

İktisat, İşletme, Matematik, Kimya, Biyoloji, Fizik, İstatistik, Hukuk, Hemşirelik, Adalet

1

0

1260+1500

Benin

University of Abomey-Calavi

Kimya Müh., İnşaat Müh., Gıda Müh., Makine Müh., Elekt-Elektronik Müh., Bilgisayar Müh.,  Uluslararası Ticaret ve Finansman, İktisat, Fizik, İnşaat Teknolojisi, Mekatronik, Makine, Bilg. Programcılığı, Elektrik, Elektronik Haberleşme Teknolojisi, Elektronik Teknolojisi, Makine, Mekatronik, Kontrol ve Otomasyon.

1

1

1080+820

Etiyopya

Addis Ababa University

İktisat, İşletme, Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi, Orman Müh., Turizm, Hukuk,  Bilgi ve Belge Yönetimi, Sinema TV, Tekstil ve Moda Tasarım, Resim, Seramik, İşletme Yönetimi, Adalet

1

1

1080+530

Gana

Kumasi Technical University

İnşaat Müh., Bilg. Müh., Makine Müh., Elekt. Elektronik Müh., Kimya Müh., Kimya, Bilgi ve belge yönetimi, biyoloji, fizik, iktisat, işletme, gıda müh., İnşaat Teknolojisi, Bilg. Programcılığı, Makine, Mekatronik, Elektrik, Elektronik Haberleşme Teknolojisi, Kontrol ve Otomasyon, İşletme Yönetimi, İdari Personel.

0

1

1260+820

Güney Afrika

University of Pretoria

İktisat, İşletme, Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri

2

0

1260+1500

Kamerun

University of Yaounde II

Hukuk, İktisat, Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi, Uluslararası İlişkiler, İdari Personel, Adalet.

0

1

1260+820

Kenya

Kenyatta University

İktisat, İşletme, Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi, Uluslararası ilişkiler, Çalışma ekonomisi ve endüstri ilişkileri, Kimya, Biyoloji, Fizik, Tarih, Psikoloji, Bilgi ve Belge Yönetimi, Felsefe, Turizm, Orman Müh., Hemşirelik, Hukuk, İslami İlimler, Sinema TV, Tekstil Moda Tasarımı, Resim, Seramik.

1

1

1080+820

Mauritius

University of Maurituis

İşletme, Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri, Matematik, İstatistik.

2

0

1260+820

Senegal

Universite Cheikh Anta Diop De Dakar

Yabancı Dil, İktisat, İşletme, Uluslararası Ticaret ve Finansman, Hukuk, Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi, Uluslararası ilişkiler, Felsefe, Tarih, Coğrafya, Sosyoloji, Matematik, Fizik, Kimya, İstatistik, Biyoloji.

1

1

1080+820

Sierra Leone

Fourah Bay College, University of Sierra Leone

İşletme, Matematik, İstatistik, Kimya, Hemşirelik, Bankacılık ve Finans, Bankacılık ve Sigortacılık.

1

1

1080+820

Somali

Benadir University

Bilgisayar Müh., Elekt. Elektronik Müh., İnşaat Müh., Hukuk, İslami İlimler, Hemşirelik, Ebelik, Elektrik, Kontrol ve Otomasyon, İnşaat Teknolojisi, Adalet.

1

1

1080+820

Tanzanya

University of Dar es Salaam

İnşaat Müh., Elekt. Elektronik Müh., Bilgisayar Müh., Fizik, Kimya, Biyoloji, Matematik, İstatistik, Tarih, Felsefe, Yabancı Dil, Coğrafya, İnşaat Teknolojisi, Elektronik Teknolojisi, Elektrik, Kontrol ve Otomasyon, Bilg. Programcılığı,

1

1

1080+820

Uganda

Makerere University

Gıda Müh., Orman Müh., Coğrafya, Turizm, İstatistik, Bilgisayar Müh., Fizik, Biyoloji, İnşaat Müh., Elekt. Elektronik Müh., Makine Müh., Hemşirelik, Müzik, Sinema TV, Psikoloji, Sosyoloji, Hukuk.

1

1

1080+820

 

BAŞVURU

Erasmus personel hareketliliği faaliyeti kapsamında alınacak tüm başvurular erasmusbasvuru.ua.gov.tr adresinden e-Devlet şifresi ile yapılacaktır.

NOT: Personel tarafından Öğretim Anlaşmasının (Teaching Agreement) ve Eğitim Anlaşmasının (Training Agreement) eksiksiz ve İngilizce doldurulması gerekmektedir. Doldurulmamış ya da eksik doldurulmuş (Teaching Agreement) ve (Training Agrement) anlaşmasının olması durumunda başvuru sahibinden 25 (yirmi beş) puan düşülecektir.

NOT: 2023-2024 döneminde Erasmus+ KA171 hareketlilik projesinden ikinci bir ilana çıkılması durumunda, 2023-2024 döneminde Erasmus+ KA171 hareketlilik projesinden faydalanmış personelden başvuru yapması halinde 25 (yirmi beş) puan düşülecektir.

NOT: Erasmus Koordinatörlüğümüzün başvuru aşamasında sisteme müdahale etmesi mümkün değildir! Herhangi bir hata olması durumunda koordinatörlüğümüze e-posta ya da telefon yoluyla ulaşınız. Ulusal Ajans’a sistemsel hatalar koordinatörlüğümüz tarafından bildirilecektir.

NOT: Koordinatörlüğümüzün başkası adına başvuru ya da belge yükleme yapması yasaktır!

UYARI!

Personel Eğitim Alma ve Ders Verme Hareketliliğine aynı anda başvuru yapılması durumunda personelin tercih edeceği bir başvurusundan 25 (yirmi beş) puan düşülecektir!

Ders verme hareketliliği faaliyetinden faydalanmak isteyen akademik personelin taslak Öğretim Anlaşması’’ (Teaching Agreement) https://erasmus.karatekin.edu.tr/tr/ders-verme-hareketliligi-20761-sayfasi.karatekin  ile başvuru yapması gerekmektedir. Öğretim Anlaşması (Teaching Agreement) (Başvuruda taslak program sunulacaktır)

Eğitim Alma hareketliliği faaliyetinden faydalanmak isteyen akademik personelin taslak “Eğitim Anlaşması’’ (Training Agreement) https://erasmus.karatekin.edu.tr/tr/egitim-alma-hareketliligi-20762-sayfasi.karatekin ile başvuru yapması gerekmektedir. Eğitim Anlaşması (Training Agreement)  (Başvuruda taslak program sunulacaktır)

Kabul/Davet Mektubu hareketlilik tarihi netleştikten sonra gidecek olan grup tarafından toplu alınacaktır.  Personelin ilk başvuru aşamasında kabul almasına gerek yoktur.

Not: Sıralama öncelikli alanlara göre bölüm içinde başvuru sahiplerinin puan üstünlüklerine göre olacaktır.

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Değerlendirme Ölçütleri T.C. Dışişleri Bakanlığı Avrupa Birliği Başkanlığı Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığının (Türkiye Ulusal Ajansı) yayınlamış olduğu Erasmus+ Yükseköğretim Kurumları için El Kitabı, Çankırı Karatekin Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi Yönergesi ile Erasmus Programı Yönergesi çerçevesinde koordinatörlüğümüz tarafından aşağıdaki şekilde belirlenmiştir.

2023-2024 Öğretim Yılı Erasmus+ KA171 Ders Verme Hareketliliği için Değerlendirme Ölçütleri

Erasmus ders verme hareketliliğinden faydalanmak üzere yapılan tüm başvurular ön değerlendirmeye tabi tutulacaktır (Yukarıda belirtilen şartlar geçerlidir).

Komisyon tarafından yapılan değerlendirmelerde hareketliliğin bilimsel açıdan uygunluğu çerçeve olarak değerlendirilmekle birlikte, uzmanlık gerektiren detaylı bir akademik/bilimsel değerlendirme yapılamamaktadır. Komisyon, hareketlilik için yapılan tüm başvuruları, bir bütün olarak ele alarak, Ulusal Ajans’ın ve üniversitemizin uluslararasılaşma stratejisi, ülkemizin ve üniversitemizin uluslararası kimliğine ve gelişimine potansiyel katkısı, eğitim/öğretim anlaşmalarının uygulanabilirliği öngörüsü gibi farklı kriterleri göz önüne alarak değerlendirmektedir.

Erasmus+ Ders Verme Hareketliliği değerlendirme aşamasında aşağıdaki kriterlere öncelik verilecektir. Başvuran adaylara puan verilecek ve aynı birimdeki başvuruların puan üstünlüğüne göre asil ve yedek katılımcılar seçilecektir.

 

Ölçüt

Puan

Yabancı Dil Puanı

% 203

2018 yılı ve sonrası ilk defa Erasmus+ KA171 Personel Hareketliliğinden yararlanacak olmak

+254

2018 yılı ve sonrası Erasmus+ KA171 (KA107) Personel Hareketliliğinden 1 DEFA yararlanmış olmak

+10

2018 yılı ve sonrası Erasmus+ KA171 (KA107) Personel Hareketliliğinden 2 DEFA yararlanmış olmak

+5

2018 yılı ve sonrası Erasmus+ KA171 (KA107) Personel Hareketliliğinden 3 DEFA VE FAZLASI yararlanmış olmak

+0

Öğretim Anlaşmasının sisteme eksiksiz ve İngilizce olarak yüklenmesi (Personelin başvuru aşamasında öğrenim anlaşmasını eksik yüklemesi ya da hiç yüklememesi durumunda personelden 25 puan düşürülecektir)

0

Öncelikli Alandan başvuru yapmış olmak

+155

ÇAKÜ’deki hizmet yılı (En fazla 10 puan alınabilir)

+106

Erasmus’a katkı (Birim Erasmus Koordinatörü veya AB Dışı Erasmus programı için anlaşma yapmış olmak) (En fazla 10 puan alınabilir)

5+57

Engelli personel olmak (Belgelendirilmesi zorunludur)

+10

Gazi personel, şehit ve gazi eş ve çocuğu olmak (Sadece Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı katılımcılar için) (Belgelendirilmesi zorunludur)

+10

6 Şubat 2023 tarihinde meydana gelen deprem felaketinde aileleri, akrabaları veya yakınları belirtilen 17 il ve 1 ilçede ikamet etmekte olup da kendileri farklı illerdeki ECHE sahibi yükseköğretim kurumlarında çalışmakta olan personel olmak (Belgelendirilmesi zorunludur)

+108

Cumhurbaşkanlığı Dijital Dönüşüm Ofisi Başkanlığı tarafından hazırlanan 2021-2025 Ulusal Yapay Zekâ Stratejisi kapsamında Yapay Zekâ ile ilgili faaliyetler gerçekleştirmiş olmak

+109

Vatandaşı olunan ülkede hareketliliğe katılmak

-10

2018 yılı ve sonrası gittiği aynı üniversiteye başvuru yapmak

-20

 

2023-2024 Öğretim Yılı Erasmus+ KA171 Eğitim Alma Hareketliliği için Değerlendirme Ölçütleri

Erasmus eğitim alma hareketliliğinden faydalanmak üzere yapılan tüm başvurular ön değerlendirmeye tabi tutulacaktır (Yukarıda belirtilen şartlar geçerlidir).

Komisyon tarafından yapılan değerlendirmelerde hareketliliğin bilimsel açıdan uygunluğu çerçeve olarak değerlendirilmekle birlikte, uzmanlık gerektiren detaylı bir akademik/bilimsel değerlendirme yapılamamaktadır. Komisyon, hareketlilik için yapılan tüm başvuruları, bir bütün olarak ele alarak, Ulusal Ajans’ın ve üniversitemizin uluslararasılaşma stratejisi, ülkemizin ve üniversitemizin uluslararası kimliğine ve gelişimine potansiyel katkısı, eğitim/öğretim anlaşmalarının uygulanabilirliği öngörüsü gibi farklı kriterleri göz önüne alarak değerlendirmektedir.

Erasmus+ Eğitim Alma Hareketliliği değerlendirme aşamasında aşağıdaki şartlara öncelik verilerek başvuran adaylara puan verilecek ve aynı birimdeki başvuruların puan üstünlüğüne göre asil ve yedek katılımcılar seçilecektir.

 

 

Ölçüt

Puan

Yabancı Dil Puanı

%203

2018 yılı ve sonrası ilk defa Erasmus+ KA171 Personel Hareketliliğinden yararlanacak olmak

+254

2018 yılı ve sonrası Erasmus+ KA171 (KA107) Personel Hareketliliğinden 1 DEFA yararlanmış olmak

+10

2018 yılı ve sonrası Erasmus+ KA171 (KA107) Personel Hareketliliğinden 2 DEFA yararlanmış olmak

+5

2018 yılı ve sonrası Erasmus+ KA171 (KA107) Personel Hareketliliğinden 3 DEFA VE FAZLASI yararlanmış olmak

+0

Eğitim Anlaşmasının sisteme eksiksiz ve İngilizce olarak yüklenmesi (Personelin başvuru aşamasında eğitim anlaşmasını eksik ya da hiç yüklememesi durumunda personelden 25 puan düşürülecektir)

05

Öncelikli Alandan başvuru yapmış olmak

+156

ÇAKÜ’deki hizmet yılı (En fazla 10 puan alınabilir)

+107

Erasmus’a katkı (Birim Erasmus Koordinatörü veya AB Dışı Erasmus programı için anlaşma yapmış olmak) (En fazla 10 puan alınabilir)

5+58

Ders yükü olmayan Öğretim Görevlisi veya Araştırma Görevlisi pozisyonunda çalışıyor olmak

    +1010

İdari personel pozisyonunda çalışıyor olmak

+10

Engelli personeli olmak (Belgelendirilmesi zorunludur)

+10

Gazi personel, şehit ve gazi eş ve çocuğu olmak (Sadece Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı katılımcılar için) (Belgelendirilmesi zorunludur)

+10

6 Şubat 2023 tarihinde meydana gelen deprem felaketinde aileleri, akrabaları veya yakınları belirtilen 17 il ve 1 ilçede ikamet etmekte olup da kendileri farklı illerdeki ECHE sahibi yükseköğretim kurumlarında çalışmakta olan personel olmak

+109

Cumhurbaşkanlığı Dijital Dönüşüm Ofisi Başkanlığı tarafından hazırlanan 2021-2025 Ulusal Yapay Zekâ Stratejisi kapsamında Yapay Zekâ ile ilgili faaliyetler gerçekleştirmiş olmak

+1010

Eğitim Alma faaliyetinde Dijital becerilerin geliştirilmesine yönelik faaliyetlerde bulunmak

+10

Vatandaşı olunan ülkede hareketliliğe katılmak

-10

2018 yılı ve sonrası gittiği aynı üniversiteye başvuru yapmak

-20

 

HİBE

Gönderen Ülke

Kabul Eden Ülke

Günlük Hibe (Avro)

Türkiye

1-12. Bölgelerde Yer Alan Programla İlişkili Olmayan Üçüncü Ülkeler

180

1-12. Bölgelerde Yer Alan Programla İlişkili Olmayan Üçüncü Ülkeler

Türkiye

140

 

SEYAHAT GİDERİ

Seyahat Mesafesi

Standart Seyahat Hibe Tutarı (Avro)

Yeşil Seyahat Hibe Tutarı11 (Avro)

10 ila 99 km arasında

23

-

100 ila 499 km arasında

180

210

500 ila 1999 km arasında

275

320

2000 ila 2999 km arasında

360

410

3000 ila 3999 km arasında

530

610

4000 ila 7999 km arasında

820

-

8000 km veya daha fazla

1500

-

 

Faaliyetten faydalanan personelin hibesi 2 taksitte ödenir. Önce personelin gitmesi öngörülen ülke ve süreye göre hesap edilen toplam hibesinin birinci taksiti (yaklaşık %80) yararlanıcının Avro hesabına yatırılır. İkinci taksit (yaklaşık %20) ise faaliyet dönemi sonunda, personel gerekli belgeleri teslim ettikten sonra Avro hesabına yatırılır. 

Personel hareketliliğinden faydalanan personele verilen günlük/haftalık hibe, kalacak yer, yeme içme masrafları, iletişim giderleri, şehir içi seyahat giderleri ev sigorta masrafları gibi giderleri kapsar. Söz konusu giderler için ayrıca bir ödeme yapılmaz.

Herhangi bir faaliyet içermeyen ya da gerçekleştirilen faaliyetin türüne uygun faaliyet yapıldığı belgelenemeyen günler için hibe ödemesi yapılmaz. Hafta sonu/resmî tatil günlerinde faaliyet yapılması halinde bu durum eğitim programı ya da katılım sertifikası ile destekleniyorsa ilgili gün/günler için hibe ödemesi yapılabilmektedir. Bu süre herkes için azami 5 gündür.

Faaliyetten faydalanan personele ödenebilecek en yüksek günlük/haftalık hibe miktarı personelin iş programında karşı kurumla ortaklaşa akademik/eğitsel faaliyet yapıldığı görünen günler ile seyahat gerçekleştirdiği günlerin toplamı için hesaplanan tutardır. Karşı kurumla ortaklaşa gerçekleştirilen eğitsel faaliyetin taraflarca imzalanmış eğitim programı ya da katılım sertifikası ile belgelendirilmiş olması gerekmektedir. Ayrıca seyahat günlerinin belgelendirilmiş olması gerekmektedir.  

 

GÖREVLENDİRME

Başvurunuz Komisyon tarafından onaylandıktan sonra görevlendirme işlemlerinize başlayabilirsiniz. Bunun için Fakültenizin Dekanlığına ya da Yüksekokul Müdürlüğünüze dilekçe vermeniz gerekmektedir. Görevlendirme olurunuz çıktıktan sonra, Koordinatörlüğümüze gelerek Erasmus Hareketlilik Faaliyeti Hibe Sözleşmenizi imzalamanız ve hibe ödemenizin yapılabilmesi için bu belgenin aslının Koordinatörlüğümüze ulaştırmanız gerekmektedir. Ödemenizin aksamaması için birimler arası evrak teslim süresini bizzat takip etmenizi ve elden teslim ederek süreci hızlandırmanızı öneririz.

 

ÖNEMLİ TARİHLER

TARİH

İÇERİK

02 Ekim 2023

Başvuru çağrısının web sayfasında yayınlanması ve resmi yazı ile programdan yararlanabilecek personele duyurulması

 

02 - 22 Ekim 2023

Online başvurular: https://erasmusbasvuru.ua.gov.tr/   (Başvurular son gün 23.59’a kadar)

26 Ekim 2023

Başvuru yapan personelin değerlendirilerek asıl ve yedek listesinin oluşturulması

 

27 Ekim 2033

Programdan yararlanmaya hak kazanan personel listesinin web sayfasında yayınlanması

 

27 Ekim - 1 Kasım 2023

Olası itirazların değerlendirilmesi

 

2 Kasım 2023

Hak kazanan personele süreç hakkında bilgilendirme e-maillerinin atılması.

 

 

NOTLAR

 

  1. Erasmus+ Avrupa Dışı Ülkeler Hareketliliklerinde (KA171) başvuru sırasında karşı kurum ile yazışma yapılmamaktadır. Lütfen ortak kurumlardan başvuru esnasında kabul mektubu talep etmeyiniz!
  2. Üniversitemiz personeli bir ilanda eğitim alma ya da ders verme hareketliliğinden sadece birinden faydalanabilecektir. Ülkelere göre yeterli başvuru olmaması durumunda komisyon kararı doğrultusunca ders verme ve eğitim alma arasında veya personelin istemesi ile ülkeler arasında yer değişikliği yapılabilecektir. Yeterli başvuru alınırsa sonuçlar açıklandıktan sonra ülkelerde değişiklik yapılmayacaktır.
  3. Sıralama öncelikli alanlara göre bölüm içinde başvuru sahiplerinin puan üstünlüklerine göre olacaktır.
  4. Hareketliliğin gerçekleşebilmesi için komisyonca asıl seçilen personelin karşı kurum tarafından da onaylanması şarttır. Eğer karşı kurum ilgili personelin öğretim anlaşmasını yetersiz/uygunsuz bulması halinde hareketlilik için hibe verilmeyecektir.  
  5. Seçilen asıl adayların uygunluğu karşı kurumdan da teyit edilecektir. Karşı kurum seçilen personeli bölüm ya da eğitim anlaşmasından dolayı kabul etmezse yedek personele geçilecektir.
  6. Personel hareketliliğinden hibesiz olarak da faydalanmak mümkündür. Personelin hibesiz olarak faydalanabilmesi için başvuru yapması şarttır.
  7. Ders verme hareketliliği için karşı kurumda bölümün olması ve o bölüm ile anlaşmanın olması Erasmus+ programının şartıdır. Erasmus başvurularını değerlendirmede karşı kurumda ilgili bölüm olmaması durumunda başvuru sahibinin başvurusu değerlendirmeye alınmayacaktır.
  8. Ders verme hareketliliği faaliyetinde, ders verme süresinin en az 8 ders saatini içermesi gerekmektedir. ÇAKÜ Rektörlüğü personel ders verme hareketliliği için faaliyet süresini 10 saat olarak önermektedir.
  9. Ülke ve üniversite tercihi yapılırken karşı üniversitenin şartları incelenmeli, ilgili bölüm sayfası taranmalı ve ulaşım süreçleri detaylarıyla incelenmelidir. Sonuç ilanından sonra yer değişikliği talebi alınmayacaktır.
  10. Hareketlilikler 2023-2024 Akademik yılı içerisinde her iki kuruma da uygun olan zamanda gerçekleştirilecektir.
  11. Her halükârda başvurulan bölümün karşı kurumda olması şarttır. Projedeki hareketliliklerin 2024 yılı temmuz sonuna kadar gerçekleştirilmesi beklenmektedir. Hareketliliğin gerçekleşmemesi halinde bir sonraki sözleşme dönemine aktarımı gerçekleşmeyecektir.
  12. Bir üniversiteden kaç bölüm ile anlaşma yapılırsa yapılsın 1 anlaşma puanı verilir. Yapılan anlaşmanın ilanda belirtilen başvuru tarihlerinden önce yapılmış olması gerekmektedir.   Anlaşmanın var olan üniversite ile farklı bölümler için genişletme değil yeni olması şarttır.   Anlaşmadan puan alınabilmesi için yapılan anlaşmanın daha önce puan alınan üniversiteden farklı olması şarttır. Yani her ülke için tek bir anlaşma için puan verilecektir.
  13. Engelli, Gazi ve şehit yakını personele +10 puan verilecektir. (Ek puan ve özel ihtiyaç desteği için https://erasmus.karatekin.edu.tr/tr/2020-ka107-projesi-degerlendirme-kriterleri-32778-duyurusu-icerigi.karatekin ve https://krtknadmn.karatekin.edu.tr/files/erasmus/ozel-ihtiyac-destegi-ek-hibe-talep-formu-personel2_2020.doc

          Muharip gaziler ve bunların eş ve çocukları ile harp şehitlerinin eş ve çocuklarının yanı sıra 
          12/4/1991 tarih ve 3713 sayılı Terörle Mücadele Kanunu’nun 21. Maddesine göre “kamu 
          görevlilerinden yurtiçinde ve yurtdışında görevlerini ifa ederlerken veya sıfatları kalkmış olsa 
          bile bu görevlerini yapmalarından dolayı terör eylemlerine muhatap olarak yaralanan, engelli
          hâle gelen, ölen veya öldürülenler”in eş ve çocukları ile 23 Temmuz 2016 tarih ve 667 sayılı
         KHK’nin 7. Maddesi uyarınca, 15 Temmuz M2016 tarihinde gerçekleştirilen darbe teşebbüsü ve
          terör eylemi ile bu eylemin devamı niteliğindeki eylemler sebebiyle hayatını kaybedenlerin eş
          ve çocukları veya malul olan siviller ile bu kişilerin eş ve çocukları Erasmus+ personel
         hareketliliğine başvurmaları halinde önceliklendirilecektir. Engelli personel için gerekirse özel              ihtiyaç ek hibe başvurusunda bulunulacaktır.

  1. Toplam puan eşitliği durumunda programdan daha önce faydalanmamış personele öncelik verilir. Bu durumda da eşitlik olması halinde sırasıyla yabancı dil puanına, Çankırı Karatekin Üniversitesi’ndeki çalışma süresi fazla olana öncelik verilir.
  2. Bazı ülkeler yeşil pasaporta dahi vize uygulaması yapabilmektedir. Vize almak katılımcının sorumluluğundadır. Dış İşleri Bakanlığı’nın ilgili sayfası (https://www.mfa.gov.tr/turk-vatandaslarinin-tabi-oldugu-vize-uygulamalari.tr.mfa ) gidiş tarihinden önce sürekli kontrol edilmelidir.

 

 

 

1 Asıl kontenjan sayısı kadar yedek kontenjan belirlenecektir.

2 Kontenjanın birimlere dağılımı proje yazımında yer verilen öncelik alanlara göre yapılacaktır.

3 Yabancı Dil Puanının belgelendirilmesi gerekmektedir. Yabancı dil puanı başvuru için bir ön koşuldur. Yalnızca puan beyanı yapıp ilgili sınavın belgesini yüklemeyen adayların başvurusu geçersiz sayılacaktır. 

4Başvuru sahibi katılım sayısının sadece birinden puan alacaktır.

5 Proje yazımında yer verilen bölümlere ve ilanda belirtilen alanlardan başvuru sahiplerine +15 puan verilecektir. Projede öncelik, ilgili bölümlerin yararlanmasıdır.

6 Çankırı Karatekin Üniversitesi’nde geçirdiği aktif hizmet süresidir. 10 yıla kadar 1’er puan verilecektir. 10 yıl ve üstüne maksimum 10 puan verilecektir. Hizmet yılı ÇAKÜ personel sisteminden otomatik alınacaktır.

7 Görevde olan birim Erasmus Koordinatörlerine 5 puan ve/veya Erasmus için 2018 sonrası dönemde anlaşma yapan personele anlaşma için 5 puan verilecektir. Bir proje döneminde kullanılan koordinatörlük veya anlaşma puanı, aday seçilemezse bir dahaki başvuru döneminde de geçerli olup daha sonra geçerli olmayacaktır. İlan süreci içerisinde yapılan koordinatör değişiklikleri dikkate alınmayacaktır.

8 6 Şubat 2023 tarihinde meydana gelen ve ülkemizin 17 il ve 1 ilçesini 1 (Adana, Adıyaman, Diyarbakır, Gaziantep, Hatay, Kahramanmaraş, Kilis, Malatya, Osmaniye, Şanlıurfa, Elâzığ, Batman, Bingöl, Kayseri, Mardin, Niğde, Tunceli illeri ile Sivas’ın Gürün ilçesi). https://www.fsm.edu.tr/resim/Dosya/1542478_KA107-KA171_icin_deprem_esneklikleri-v32023-04-13-05-58-37pm.pdf

9 https://cbddo.gov.tr/SharedFolderServer/Genel/File/TR-UlusalYZStratejisi2021-2025.pdf

10 Ders yükü olmayan öğretim görevlileri veya araştırma görevlilerine 10 puan verilecektir. Araştırma Görevlisi Dr. veya Öğretim Görevlisi/Öğretim Görevlisi Dr. ve üzeri olup derse giren personele 10 puan verilmeyecektir.

11Hareketlilik gerçekleştiren öğrenci ve personelin karbon salınımını azaltmaya ve hareketliliğin çevresel ayak izine yönelik olarak yeşil seyahat gibi imkânlar teşvik edilmektedir. Yeşil seyahat, seyahatin ana kısmı için otobüs, tren veya araba paylaşımı gibi düşük emisyonlu ulaşım araçları kullanılan seyahat olarak tanımlanır. 
Yeşil Seyahat türünde seyahat tercih eden personele seyahat günleri için de 4 güne kadar bireysel destek verilir.

Yeşil seyahat desteği talep eden yararlanıcıların, görevlendirme ve hibe sözleşmesi gibi belgeleri bu hususta dikkat ederek hazırlamaları gerekmektedir. Ayrıca, faaliyet sonrasında yeşil seyahat araçlarının kullanıldığını kanıtlayıcı belgelerin sunulması zorunludur.